Födelsedagstårta till syster

Publicerat: 2013-07-28 Kl: 12:25:40 | I kategori: Tårtor

Ursäkta för dålig uppdatering men här har det varit fullt upp med utbildning och sommaren har lixom tagit över.

Men igår gjorde jag en tårta till min syster som fyllde år i onsdags och igår hade hon även en fest med sina kompisar så då passade det bra med en god efterrätt. :)

Hittade ett recept på tårtbotten som Cake Boss använder sig av och självklart ville jag göra den för den ser så saftig och god ut plus att jag är ett stort fan av honom. Resultatet blev att den fick vara inne i ugnen för länge så den blev lite för välgräddad i min smak och det var icke bra. Ska prova med lite andra metoder nästa gång för snart är det bröllop och då måste jag lyckas och så är det bara!

Denna tårta har jordgubbsmousse med färska jordgubbar på och Marabougrädde med chokladbitar på som fyllningar. Spacklade tårtan med smörkräm smaksatt med vanilj och sedan marsipan på.

Fjärilarna är ej ätbara men fyndade dom på Panduro och tyckte dom skulle passa fint på tårtan. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback