Marsipantårtan

Publicerat: 2012-12-18 Kl: 11:37:29 | I kategori: Tårtor

Fick även beställning på marsipantårta så det önskades som en vanlig princesstårta med vaniljkräm och jag gjorde istället för sylt hallonmousse som jag hade på ett lager och som jag sedan hade frysta hallon på som är lättast att få i bra bitar när dom är frysta för då kan man smula ner dom. Vaniljkrämen var självklart hemmagjord för det är godast i mitt tycke. =)

Sammanfattning:

Ljusa tårtbottnar
Fyllningar: Hallonmousse och vaniljkräm
Spacklade sedan tårtan med glasscreme (vaniljkräm blandas med vispad grädde) och la sedan på marsipanen.


Fråga mig inte vad som hände med chokladen som ligger lite konstigt mitt på tårtan,ibland kan uttrycket -" Less is more" vara på sin plats men jag är som jag är ibland. Blir typ aldrig nöjd utan det ska vara mycket men nu vet jag till nästa gång hur det ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback